معرفی کتاب: اصول برنامه نویسی ActionScript 3.0 در نرم‌افزار Flash

تکنولوژی Flash از زمای که توسط شرکت Macromedia در سال 1996 معرفی شد، همواره جزء فناوری‌های پیشتاز در عرصه نرم‌افزار بوده است. عمومیت یافتن قالب فایل swf و انیمیشن‌های برداری (Vector) در سال‌های 1998 که به نوعی آغاز پیشرفت اینترنت محسوب می‌شد، تحول بسیار بزرگی در جلوه‌های بصری نرم‌افزاری به وجود آورد.

shams as3 book

کیفیت بالا و حجم کم انیمیشن‌های فلش، شرایط ایده‌آلی را جهت انتشار آثار گرافیکی در اینترنت فرهم نموده و بدون شک زیبایی بصری web در دوران حاضر تا حد زیادی مدیون تکنولوژی‌های پیشتازی همچون flash است که در گذشته راه پیشرفت آن را هموار نموده‌اند. البته امروزه کاربرد این تکنولوژی، تنها به انیمیشن‌های web محدود نیست بلکه با پیدایش مفاهیم RIA و معرفی تکنولوژی AIR توسط شرکت Adobe به عنوان یکی از مدعیان تولید نرم‌افزارهای Rich Internet Application، اهمیت بستر Flash در نرم‌افزارهای کاربردی نیز تا حد زیادی مشخص شده است.
در کنار امکانات طراحی و بصری فلش، زبان کدنویسی مورد استفاده در آن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زبان ActionScript از گذشته تا کنون تغییرات زیادی نموده و تلفیق دانش و تجربه دو شرکت قدرتمند Macromedia و Adobe در توانایی و امکانات آن کاملاً مشهود است. اهمیت تسلط در زبان AS3 تا این حد است که می‌توان آن را کلید ورود به دنیای Flash Platform معرفی نمود.

کتاب حاضر مجموعه‌ای از سال‌ها تجربه مؤلف در طراحی نرم‌افزارهای مبتنی بر بستر فلش است که به صورت یک مرجع خودآموز برای زبان ActionScript 3.0 آماده شده است.

جهت مشاهده فهرست کتاب به این قسمت مراجعه کنید.

About محمد شمس

برنامه‌نویس، طراح انیمیشن و علاقمند به هوش مصنوعی

2 Comments

  1. همان کتابی نیست که وعده اش رو داده بودید؟ احتمالا مشکلاتی هم برای انتشارش داشتید!
    اگر کامل تالیف خودتان باشد خواندنش خالی از لطف نیست با اینکه فعلا کار زیادی با فلش ندارم. طرز تهیه؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 × 8 =