معرفی کتاب AI Game Development

کتاب AI Game Development نوشته Alex Champandard و منتشر شده در انتشارات New Riders کتاب جالبی است که مسیر حرکت و ارتباط صنعت ساخت بازی‌های کامپیوتری را با الگوریتم‌های هوش مصنوعی مشخص می‌سازد.
از آنجا که در تشریح الگوریتمهای مورد بحث در این کتاب از زبان ساده‌ای استفاده شده و در ابتدای هر فصل کلیات و ادبیات مربوط به الگوریتمهای مربوطه مطرح شده‌اند، این کتاب می‌تواند انتخاب مناسبی برای برنامه‌نویسانی که به تازگی وارد صنعت طراحی بازیهای کامپیوتری شده‌اند باشد.
کاربرد انواع شبکه‌های عصبی، درختهای تصمیم و داده‌کاوی، الگوریتمهای تکاملی مانند ژنتیک و سیستمهای تصمیم گیرنده فازی از مجموعه مباحثی هستند که در این کتاب پوشش داده شده و طریقه استفاد از آنها در ساخت و طراحی بازی‌های کامپیوتری بررسی شده است.

همچنین لازم به ذکر است که Alex Champandard یکی از برنامه‌نویسان ارشد در پروژه طراحی بازی F.E.A.R بوده است که تجربیات وی در طراحی و ساخت این بازی، کمک زیادی به قابل فهم و کاربردی بودن مباحث کتاب کرده است.

این کتاب شامل 50 فصل و دسته‌بندی شده در 8 بخش جداگانه است. فهرست مجموعه فصلهایی که مورد توجه و علاقه من قرار گرفت به شرح زیر است:
Chapter 11-12: Rule-Based systems
Chapter 16: Phisics for prediction
Chapter 17-19: Multilayer perceptrons
Chapter 26: Classification and regression trees
Chapter 30-31: Fuzzy logic
Chapter 32: Genetic algorithms

About محمد شمس

برنامه‌نویس، طراح انیمیشن و علاقمند به هوش مصنوعی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × 2 =